For Smedvig-konsernet er det viktig med en AV-partner de kan stole på – en som stiller opp, også når noe skjærer seg. Det har de funnet i Intuy.
Smedvig-konsernet i Stavanger har i flere år benyttet seg av Intuy som sin faste partner på alle audiovisuelle (AV) systemer. Smedvig eier og forvalter en rekke eiendommer. Behovet for gode AV-systemer er derfor stort.
– Vårt behov er hovedsakelig AV-løsninger til felles møterom for Smedvig-konsernets leietakere, men også løsninger til interne møterom i Smedvigs egne lokaler, forteller IT-konsulent Eivind Torland i Smedvig.
Torland anslår at Intuy har levert, og nå drifter AV-løsninger på sju av Smedvigs eiendommer.
– Vi opplever at Intuy har vært gode på å tilpasse løsningene etter våre, og leietakernes behov. I tillegg er de gode på å følge opp i etterkant, dersom det har vært noe, mener han.
– Leveranse er jo én ting, men driften etterpå er vel så viktig.
LES OGSÅ: Interaktive skjermer gir boost for læring
Raskt på banen
For en ting er sikkert: der det finnes teknikk, vil det også finnes utfordringer. Da er det viktig at de med den riktige kompetansen er tilgjengelig for å bistå.
– Dersom det oppstår noe, og det gjør det jo med møterom, så er vi avhengige av å ha en leverandør vi stoler på. Vi trenger noen som er lette å få tak i, og som kan rette opp i problemer raskt, sier Torland.
– Det opplever vi at Intuy gjør. De har kort responstid, og hjelper oss med de driftsutfordringene vi møter på.
Dette er ikke bare selvsagt for Intuy, men også svært viktig:
– Sluttbrukerne kan ringe etter support når de trenger det, og da er det viktig at vi er raskt på banen, og at vi på kort tid kan finne løsninger på utfordringene de har, sier key account manager Øyvind Svendsen i Intuy.
– En kunde som pusher oss
Smedvig er en betydningsfull kunde for Intuy, som gir dem muligheten til kontinuerlig oppfølging og oppdatering.
– De er en spennende, lokal kunde som krever noe av oss. Det liker vi! Vi ønsker kunder som pusher oss til å finne de aller beste løsningene, sier Svendsen.
TIPS FRA INTUY: «Bør jeg ha én eller to skjermer i møterommet mitt?»
– Smedvig har mange ulike leietakere, med ulike behov. De har kontorer, felles møterom, og auditorium som leietakerne bruker sammen. Alle disse rommene trenger oppsett som passer brukerne, legger han til.
Eivind Torland utdyper:
19 møterom med Intuy-løsninger
– På noen rom har vi standard installasjoner med skjerm og tilkobling for PC, mens vi i andre har videokonferanse-løsninger, og styringssystem fra Crestron. Vi vurderer fortløpende installasjonene våre opp mot utviklingen som hele tiden skjer innen teknologien. Samtidig er det en balansegang for oss – systemene skal være bra, men ikke for avanserte. Det er viktig for oss at de er enkle å betjene, sier han.
Innovasjonspark Stavanger er et internasjonalt senter for innovasjon, forskning og næringsutvikling med over 150 bedrifter, hvor både private bedrifter, offentlige aktører og representanter fra forsknings- og undervisningsmiljøet i Stavanger jobber side om side. Smedvig er majoritetseier i Innovasjonspark Stavanger.
Her finnes 19 felles møterom av ulik størrelse, samt et auditorium som leietakerne kan benytte. Intuy har levert, og drifter AV-løsningene i samtlige.
– I tillegg har vi en årlig gjennomgang av møterommene, der vi ser på forbedringer, og gir anbefalinger til eventuelle oppgraderinger, forteller Svendsen.
Markedskoordinator Elin Engelsvoll ved Innovasjonspark Stavanger opplever at Intuys løsninger dekker de behovene og forventningene som leietakerne har til møterommene.
– Dessuten er vi veldig fornøyd med at det er kort vei til support, dersom vi skulle møte på utfordringer, forteller hun.
– Det er alfa og omega for at et møterom med AV-system skal fungerer optimalt.
Større behov for gode videomøter
Som følge av koronapandemien har behovet for gode videomøte-løsninger meldt seg for mange det siste året. Både Torland og Svendsen tror at vi i stor grad vil fortsette å benytte oss av videomøter, også etter pandemien.
– Under Covid19-pandemien har folk i større grad blitt vant til hjemmekontor og videomøter. Da må man kunne tilby god kvalitet på møtene, mener Svendsen.
Han tror folks forventninger til bilde- og lydkvalitet på digitale møter har økt, og at ønsket om å kunne gjennomføre gode videomøter vil fortsette.
INTUY ANBEFALER: «Det enkleste er ofte det beste»
– Vi må nok forberede oss på at mange vil komme tilbake til kontorene, men at en del fortsatt vil jobbe hjemmefra. Dessuten har nok flere erfart under pandemien at mange møter godt kan gjennomføres digitalt, dersom man har skikkelig utstyr.
– Like god lyd som om man er i samme rom
Svendsen mener at man på et digitalt møte skal ha omtrent tilsvarende kvalitet på lyd, som om møtedeltakerne satt i samme rom.
– Har man lokaler med mye glass, slik mange møterom er i dag, krever det litt mer av lydsystemene. Da holder det ikke med en vanlig PC, og de innebygde lyd- og videofunksjonene der. Skikkelig lyd er det viktigste i et godt møte – man vil at alle deltakerne skal bli hørt, mener han.
Også video er viktig – for i et møte er det mer enn bare ordene som teller.
– Å ha øyekontakt med de man snakker med, og kunne lese kroppsspråk er viktige elementer for å få frem, og oppfatte informasjon i et møte. Mye av det risikerer man å gå glipp av uten gode kamera- og videoverktøy, understreker han.